Timplaneenkät
Enkät om timplanen Musiklärarnas Riksförening genomförde under 2019/2020 en enkät gällande kommunernas möjlighet att införa en gemensam timplan och hur de 230 musiktimmarna i grundskolan fördelas i respektive årskurs. Ett hundratal musiklärare har svarat.
Några av resultaten:
- 41% av de svarande vet ej om kommunen infört en gemensam timplan (32 % har infört gemensam timpolan)
- Åk 1-3 Oförändrad tid för musikämnet? (64% har 40 min/vecka)
- åk 4-6 Oförändrad tid för musikämnet (53% har 45 min/vecka, 19% har 40 min/ vecka)
- åk 7-9 Nästan lika många har fått minskad tid som oförändrad tid (32% har 45 min/vecka, 23% har 40 min/vecka, 19% har 50 min/vecka)
- vanligast med musikundervisning ena terminen i åk 8, även vanligt i åk 7. Något mindre förekommande i åk 9
- 38 av svaren har någon form av enterminsundervisning , vanligast lektionslängden 80 min (även 90 minuter förekommer)
Snabbsök Verksamhet
lgr11 gdpr läroplan. kunskapskrav tips rapport npf halvklass skolinspektionen isme internationellt stipendium undersökning styrelsen läromedel regeringen skolverket enkät läroplan timplan mr i media debatt årsmöte arbetsmiljö skrivelse gymnasium estetisk verksamhet tinnitus undervisning upprop remiss fortbildning utbildning kursplan digitalisering 1-5 grundskola lr lgr 22 behörighet lön media skolforum lärarlönelyftet skrivelse, kulturskola
Senaste
- Remisser
- MRs stipendium
- Verksamhetsplan
- Man kan inte blunda med öronen
- MRs enkät om Timplan
- Läromedel
- Musiklärare möts
- Utbildningskedjan är bruten
- Om läromedel
- Aldrig tyst
- Arbetsmiljöverkets riktlinjer
- Timplan - Har du koll?
- Årsmöte 2024
- MRs första stipendiat
- Svar - GDPR och digitala verktyg
- MRs Fortbildning nr 3
- MRs Stipendiat nr 2
- Lärarna skriker efter hjälp
- Replik till Susanne Nyström
- Digital Fortbildning - NPF
- Årsmötet 2023
- Digital fortbildning
- Basutrustningslistor
- På gång - december 22
- Möte med Skolverket
- MRs första stipendiat
- Angående den reviderade timplanen
- GDPR och digitala Verktyg
- Årsmötet 2022
- Tillgången av digitala verktyg måste stärkas